سئو چه جایگاهی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟
نوشته شده توسط : یوسفی

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری بازاریابی دیجیتال وقت بگذارید. احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مشابه آن‌ها) را زیاد شنیده‌اید: 

«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»

«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»

 

سئو یعنی چه؟

 کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی "بهینه سازی برای موتورهای جستجو "

بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌ درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو ( به خصوص گوگل ) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند. به طور کلی، سئو هر کاری است که برای بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو انجام می‌دهید. اگر کلمه کلیدی محصول خود را با هدف رتبه بهتر در پاراگراف‌های خود بنویسید، احتمالا سایت بهینه‌سازی می‌شود. اما سئو تنها یک یا دو چیز را شامل نمی‌شود، سئو مجموعه تاکتیک‌هایی را شامل می‌شود که همه با هم به بهبود وبسایت شما کمک می‌کنند.

 

درک هدف کاربر در گوگل و جستجوکردن اهمیت دارد

شاید برایتان سؤال شده باشد که منظور ما از عبارت گوگل به دنبال ارائه بهترین خدمات است، چه بوده است؟ باید بگوییم گوگل قصد دارد که به نیاز مخاطبین خود با معرفی سایت هایی با محتوای متن کامل تر، مؤثرتر، دل نشین و خواناتر پاسخی کامل بدهد و آن ها را به خوبی به هدف از جستجویشان برساند.

بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که در سئو باید بر آن متمرکز شوید، تنظیم محتوای متن هایی کارآمد برای وب سایت هاست. توجه داشته باشید که متن شما باید حاوی اطلاعاتی صحیح و معتبر، خوانا و قابل فهم باشد به گونه ای که افراد پس از مطالعه آن به هدف خود از جستجو دست یافته باشند و از هرگونه جستجو دیگری بی نیاز شوند. بگذارید برای فهم بیشتر برایتان مثالی بزنیم.

یعنی سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به طور کلی معرفی کرده باشد به طوری که مخاطب از هرگونه جستجوی دیگری بی نیاز شود. این تعریف جامع باید شامل شرح کامل انواع سئو، مزایا و معایب سئو، چگونگی به کارگیری سئو، انواع تکنیک های سئو و… باشد.

 

برای سئو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

به بیان عامیانه، اگر می خواهید سئو سایت خود را “بترکانید،” باید سه کار را همزمان انجام دهید:

  • On-site optimization

سئو در صفحه به شما می‌گوید چطور وبسایت خود را زمانی که صفحه‌های خاصی را می‌سازید، بهینه‌سازی کنید. فاکتورهایی چون عناوین، زیرعنوان‌ها، url، متا تگ‌ها در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 

  • off-page SEO

سئو خارج از صفحه که به آن سئو خارج از سایت نیز می‌گویند، به روش‌های بهینه‌سازی سایت با استفاده از ابزار بیرونی اطلاق می‌شود. وبلاگ‌ها، فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همه می‌توانند سئوی سایت را بهبود دهند.

 

  • Content Marketing

محتوای سایت سلاح شما است. تفاوتی ندارد که متنی باشد یا صوتی و تصویری. باید کاری کنید که مخاطب ثابت پیدا کنید و افرادی فارغ از اینکه مشتری هستند یا خیر، چک کردن سایت شما را در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

 

  • Link Building

گرفتن بک لینک باکیفیت تلاش زیادی می‌طلبد، اما نتایج قابل ملاحظه‌ای دارد. وبلاگ‌ها و اینفلوئنسرهای مرتبط با بیزنس خود را شناسایی کنید، مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و در آن بخشی از محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.

 

نتیجه

چیزی که هر کس، به عنوان مدیر یک کسب و کار به دنبال آن است، دیده شدن محصول یا خدمت آن کسب و کار است؛ و دیده شدن به معنای افزایش فروش آن محصول یا خدمات. سئو گامی مهم در تحقق این هدف در فضای آنلاین محسوب می‌شود. تدوین استراتژی سئو به شکلی هوشمندانه، می‌تواند نام شما را برای مخاطب، به نامی آشنا تبدیل کند. به همین دلیل است که سئو اهمیت ویژه‌ای در فعالیت هر کسب و کار در فضای آنلاین دارد.

این کار برای موتورهای جستجو به مانند این است که این موتورهای جستجو، صاحب یک مال و یا پاساژ تجاری بزرگ هستند که به خوبی می دانند که طبقات اول و همکف بیشترین میزان ورودی یا همان احتمال درآمد بالاتر را دارند. پس قیمت این مغازه ها گرانتر از سایر بخش های آن پاساژ است. رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست.

منبع:

hubspot

 




:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , اینفلوئنسر مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , یادگیری بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: